Konu Bilgileri
Konu: Amatörlükden kurtulalım. El yapımı tam otomatik kuluçka. Yazar: Yıldırım SARI
Okunma: 2125 Yorum: 14
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Yıldırım SARI 05-11-2017, Saat: 09:59 PM   
#1
Herkese iyi günler şuan 25kapasiteli el yapımı amatör full manuel bir sisteme sahibim. Şuan MDF den bir makine yapmaya başladım. Burdan adım adım paylaşcam. 

Kullandığım malzemeye ait bir resim
Ben ölçü olarak 120cm uzunluk x 60cm en x 60 cm derinlik yaptım. Bunun için 4adet 120x60 2adet 60x60 parça kestirdim.
Ve bu parçaları montaja başladım.
LÜTFEN DİKKAT! sunta ve MDF gibi parçalar pres yöntemi ile birleştirildiği için direk vida atılırsa çatlama yapar. Bu nedenle vida atmadan önce kullanılacak vidadan daha ince bir uç ile delik açılması gerekiyor. Ancak daha sonra vidalanabilir.
assist.gif
Küçük resmi görebilmek için bu çubuğa tıklayınız

200vad0.jpg
Bu şekilde her köşeden 3 4 adet vida ile sabitledim.
assist.gif
Küçük resmi görebilmek için bu çubuğa tıklayınız

2h8bk93.jpg
assist.gif
Küçük resmi görebilmek için bu çubuğa tıklayınız

vsgxes.jpg
Bu şekilde birleştirdikten sonra köşelere akvaryum silikonu ile geçtim.
assist.gif
Küçük resmi görebilmek için bu çubuğa tıklayınız

if7luu.jpg
Daha sonra yanlara viyolleri sabitlemek için tam ortalı şekilde bir çıta vidaladim.
assist.gif
Küçük resmi görebilmek için bu çubuğa tıklayınız

111rr10.jpg
assist.gif
Küçük resmi görebilmek için bu çubuğa tıklayınız

fmue00.jpg
Şuan elektronik aksamı elime geçmediği için sadece dolap yapıyorum. Elektronik aksama gelirsek ARDUİNO sistem kullancam tam otomatik.
Kullanacağım malzemeler:
Arduino UNO r3
Ds3231 gerçek zamanlı saat
Dht 11 nem sensörü
Ds18b20 ısı ve sıcaklık sensörü
4 kanallı role kartı
Nokia 5110 LCD
PS2 joystick
Dijital termometre.
Devam ettikçe bu konuyu güncelleyeceğim. Herkese iyi günler.
Ara
Cevapla
A.Ümit GÜNENDİ 05-12-2017, Saat: 02:41 AM   
#2
Yıldırım, bu hobby'e başlayanlar bir süre sonra mutlaka amatörlükten kurtulup, yavaş yavaş yarı profesyonelliğe adım atıp, daha sonra profesyonel olmak için çaba sarf ederler. Benim yeni başlayan arkadaşlara sürekli bir tavsiyem vardır.


1. Bu hobby işine sizlerden çok çok önce başlayan ve bu işler için bir sürü masraf eden arkadaşlar vardır.

   Tavsiye =  Bu tecrübeye sahip arkadaşların tavsiyelerini mutlaka dikkate alın ve daha önce yaşanan tecrübelerden ders alarak aynı hatalara düşmeden daha masrafsız olarak sonca ulaşın.

2. Sabırlı olun, bu hobby işine sizlerden önce başlayan arkadaşların bütün paylaşımlarını okuyun, paylaşımlarını ve yorumlarını mutlaka dikkate alın.

    Tavsiye = Sizin aklınızdan geçeni mutlaka deneyip tecrübe eden bir hobby'ci mutlaka vardır.  Bu tür paylaşımları takip etmeniz, sizleri hem masraftan hem de boşa zaman harcamanızdan kurtarır.

Buna benzer bir çok örnek verebilirim. Asıl olan araştırmadır, detaylı araştırmalar sonucunda bulamayacağınız bir cevap olduğunu pek düşünmüyorum. Sizlerden ( yani yeni heves duyan hobby'ci) önce bu işe gönül vermiş arkadaşların paylaşımlarını mutlaka araştırıp bulmaya çalışın, bu sizlere maça 1/0 önde başlamanıza imkan verecektir emin olun.

Yeni Hobby'ci arkadaşlara tavsiyem,çok iyi araştırma yaparsanız. Sizlerden önce bu işe başlayan hobby'ci arkadaşların, sizlerden önce yaşadıkları hataları, sizlerin aynı hataları yaşamamanız için rehber olacağına ve az masraflar ile sonuca ulaşacağınıza eminim.
Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-12-2017, Saat: 07:04 AM   
#3
Biliyorsun abi seninle konuştuğumuzda beri zaten araştırma yapıyorum. Okumadigim konu kalmadı desem yeridir. Bu arada hem uygun fiyat hemde işlev açısından arduino seçtim. Bı sorum olacak. Dolabın içini parke altına serilen şilte ile kaplasam yalıtım için iyi olur mu?
Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-12-2017, Saat: 02:15 PM   
#4
Bir de içeride viyol yerleşimi için yaklaşık 58 e 51 büyüklüğe kadar yerim var ne kadar bi ölçü yapmalıyım sizce?
Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-13-2017, Saat: 08:42 AM   
#5
Gelişim viyolu için çerçeve ne kadar ölçü yapmalıyım?

Ankara'da düz motorsuz viyol nerde bulabilirim?

82 kapasiteli viyol ölçüleri ne kadardır?

Dolabın kapağına nasıl bir conta yapabilirim hava kaçmaması için?

Dolaba nasıl bı gerdirmeli kilit Alcam?

Sorularimi cevaplarsanız sevinirim.
Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-15-2017, Saat: 10:09 PM   
#6
Konuyu tekrar güncelleyelim dedim.
Malum dolabın ana iskeleti 18mm MDF olduğu için ağır oldu. Hirdavatçıdan 4tane tekerlek aldım.




Köşelerden 2ser vida ile sabitledim tekerlekleri.




Daha sonra kenarları menteşe ile ayarlayarak sıfıra sıfır vidaladim.



Menteşe ve tekerleklerden bir görüntü.








Buda kapak açık ve kapalı son hali görünümü. Şuan ana iskelet tamamlandı. Şuan elektronik aksamı gelmesini bekliyorum. Elime şuan 13parcadan 3ü ulaştı. Diğerleri de büyük ihtimalle bu hafta ulaşır işte ozaman yalıtım ve elektrik işi bitecek en yakın zamanda. Bu arada kontrolcü olarak ARDUİNO tam otomatik kullanıyorum.
Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-17-2017, Saat: 09:23 AM   
#7
Bı güncelleme daha yapiyım.





Dolabın kapağına hırdavatçı dan aldığım balkon kapılarına çekilen kapı lastiği aldım. Köşeleri japon ile saglamlaştirdim. Gerdirmeli kilit siparişi verdim.
Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-18-2017, Saat: 07:39 AM   
#8
Elektronik malzemeleri de yavaş yavaş gelmeye başladı.
   
Bende montajını yapmaya başladım. Şuan sensörler ve ayar kolu yok ama bağladım gayet düzgün çalışıyor. Bu arada arduino sistemi ayrı bı konu altında detaylı olarak anlaticam daha sonra.

   
Bunlar ekrana giren kablolar kolay bozulmaması için direnç lehimliyoruz 1k değerde.



Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-19-2017, Saat: 08:06 AM   
#9
Bugün lamba tesisatını çektim. Makinem büyük olduğu için 2 tane 40watt 2tane 60watt ampul kullancam. Karşılıklı 2ser tane süt koydum ve kablo tesisatını çektim. Kabloyu da arka tarafa açtığım bir delikten dışarı çıkardım.





Kabloları kenardan bu şekilde kablo kanalı ile indirdim.



Delikten geçirdiğim akvaryum silikonlu hava hortumunu vantuzlar ile aşağı kadar indirdim. 





En Alta indiğimde sağa ve sola uzatmak için t boru kullandım.











Bu ikinci ucu hortumun birini çıkınca kullanmak için çektim nem yükseleceği için yeni kap koyulunca ise yarayacak. Su akmasın diye ucuna akvaryum çekvalfi koydum. Çekvalfin amaci aynı diyot gibi. Bı tarafı geçirir diğer tarafı geçirmez. Şu geçirmez şekilde bağladım bende.




Tavana koyduğum 12 volt fan.


Burdan bı ek çekerek tabana indirdim.

Buda genel görünüm içerisinin viyolleri 82lik kullancam inşallah.




Bu arada dün düşündüm bı abi söyleyince mantıklı geldi tavana doğru bir şekilde hava emecek şekilde 220voltluk fan koysam bitane tabanda 12voltluk fan kapiya Bursa diğer 12volt Van'da suya uflese nem açısından nasıl olur? Cevaplarinizi bekliyorum
Ara
Cevapla
A.Ümit GÜNENDİ 05-19-2017, Saat: 12:34 PM   
#10
İçerideki havayı sirkülasyon yaptır yeter, suyu fan ile üflemeye gerek yok, ilk makinen olduğu için, tesisat biraz kaba olmuş zamanla hatalarını görüp daha derli toplu hale getirirsin. Kolay gelsin
Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-19-2017, Saat: 07:04 PM   
#11
Yapmışken tam yapmak istiyorum. Kaba derken sadece görüntü olarak mı abi eğer başka hata varsa hemen duzelteyim.
Ara
Cevapla
A.Ümit GÜNENDİ 05-19-2017, Saat: 10:16 PM   
#12
(05-12-2017, Saat: 07:04 AM)Yıldırım SARI Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Biliyorsun abi seninle konuştuğumuzda beri zaten araştırma yapıyorum. Okumadigim konu kalmadı desem yeridir. Bu arada hem uygun fiyat hemde işlev açısından arduino seçtim. Bı sorum olacak. Dolabın içini parke altına serilen şilte ile kaplasam yalıtım için iyi olur mu?

O şilte malzemesi, ısı yalıtımı işine yaramaz.
Ara
Cevapla
A.Ümit GÜNENDİ 05-19-2017, Saat: 10:19 PM   
#13
(05-19-2017, Saat: 07:04 PM)Yıldırım SARI Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yapmışken tam yapmak istiyorum. Kaba derken sadece görüntü olarak mı abi eğer başka hata varsa hemen duzelteyim.

Sen bu sistemini şimdilik kullan, ben kaba olmuş derken kablolama ve hortumla su taşıma için yaptığın düzenekler için söylemiştim.
Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-21-2017, Saat: 11:54 AM   
#14
Anladım abi önerin için teşekkür ederim. Zaten tam kapasite çalıştırmayacağım. Çünkü 2tane 82lik viyol alacağım. Gerçi hala alamadım. Kargo parası falan da eklenince pahalıya mal oluyor o yüzden henüz alamadım.
Ankara'da elden alabileceğim yer bakıyorum. Bilen varsa yazarsa sevinirim
Ara
Cevapla
Yıldırım SARI 05-26-2017, Saat: 10:25 AM   
#15
Makine biraz gecikmeli olarak devam ediyorum çünkü Çin'den aldığım sensör ve ayar kolu kirik geldi. Onların takrar gelmesini bekliyorum. Onun haricinde herşey tam. Aslında sağlam olsaydı denemeye geçmeye başlamıştım bile şimdiye kadar
Ara
Cevapla


Amatörlükden kurtulalım. El yapımı tam otomatik kuluçka. Konusu Araçları
Direk Link
HTML Link
BBCode Link
Paylaş


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Arduino Kuluçka Makinası İlk Yükleme-ön Isıtma Yıldırım SARI 4 292 07-16-2017, Saat: 04:41 PM
Son Yorum: A.Ümit GÜNENDİ
  Arduino ile Kuluçka Makinası Ali Debre 1 539 05-12-2017, Saat: 08:11 PM
Son Yorum: İbrahim Selcuk
  The Gurk - Tam Otomatik Kuluçka Makinası Eray Yaşyerli 4 1,158 05-06-2017, Saat: 10:57 PM
Son Yorum: Eray Yaşyerli
Photo Amator Arduino ile Kulucka Makinasi İbrahim Selcuk 75 27,936 05-06-2017, Saat: 10:48 PM
Son Yorum: Eray Yaşyerli
Exclamation Deneme aşamasında olan kuluçka makinem EYÜP ÖZKAN 6 1,462 04-24-2017, Saat: 11:47 AM
Son Yorum: EYÜP ÖZKAN
  Saklama Kabından Kuluçka Makinam tarik aksoy 5 1,841 03-24-2017, Saat: 02:16 AM
Son Yorum: A.Ümit GÜNENDİ
  Kuluçka Makinası yaptım Nem artmıyor Berk Demirakı 8 3,309 12-28-2016, Saat: 11:18 PM
Son Yorum: ali altur
  [ Saklama Kabından El Yapımı Kuluçka Makinesi ]-Sabit Konu Mustafa SARPKAYA 49 98,088 11-19-2016, Saat: 06:30 PM
Son Yorum: Ferhat PİLAYDIN
  EL YAPIMI KULUÇKA MAKİNEM Furkan POLAT 3 2,304 08-01-2016, Saat: 12:12 PM
Son Yorum: Kamil SAİM
  ahşap kuluçka sandığım özhan dönmez 1 1,405 07-17-2016, Saat: 06:36 PM
Son Yorum: Serkan TASCİ

Hızlı Menü: